Trevlig kväll

Igår var vi hos Johannas kusin Anna och drack lite vin och snackade skit om allt och inget, som vanligt. Anna hade köpt en ny lägenhet hur fin som helst bara en etta men det kändes som en trea, mysig utsikt och balkong på markplan med staket och grejer hur fint som helst faktiskt. Jag blev kär i Annas hund Lupo har aldrig sett något så sött massa massa päls och gullig som få. Jag vill med ha en sån. Men jag får nöja mig med min lilla sötsak sålänge.

Jobbigt försöker förbereda mig mentalt för att orka gå till arbetsförnedringen imorgon, omöjligt att få ett jobb i dagsläget. Jag tror jag har lämnat cv runt om i hela Karlskrona precis överallt. Men om man inte har gått en riktig gymnasieutbildning så finns det inga jobb att hämta. Första gången jag var på arbetsförmedlingen så skrattade dem åt mig lite när dem såg att jag hade gått hästhållning och sa sedan "Tyvärr är det inte hästar du vill jobba med kan vi faktiskt inte hjälpa dig". Då blev man ju så lagom arg sen har dem skrivit ut mig 4 gånger nu trotts att jag itne missat ett enda möte förutom ett då jag hade en tid på sjukhuset och då ringde jag och bokade om. Sånt gör än pissigt arg, dem ska ju finnas för att hjälpa än inte vara taskiga. Så det är leta på egen hand och se hur det går. Förutom svarta ströjobb har jag varit arbetslös sedan 4 Juni förra året. Mindre kul man börjar bli lite smått rastlös vid det här laget. Nästan slösat upp alla mina sparpengar för att klara mig. Så nu gäller det, får ligga i ännu hårdare man mår ju psykiskt dåligt av att inte gör något på dagarna förutom att gå ut på promenader med hunden. Men hur kul är det i längden att hunden är det enda man har haha.

HIttade en sån sjukligt snygg bild på mig som min kompis Stina tog på mig helt oförberett för några år sedan när vi var ute och mös i vårsolen 2003 var bara tvungen att lägga upp den :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0